Vilken morgon!

I bland kommer det vilda i naturen en väldigt nära och man känner sig på riktigt priviligerad av det man fick uppleva. Det hände mig i morse .
När jag stod ute på plattan och lastade hösilage i fodervagnen i godan ro, kom två gäss flygande ovanför mitt huvud och snackade med varandra om något.
Två sekunder senare sätter två tranor i gång och snackar , jag kan se dom på andra sidan dammen.
När jag står och kollar in tranorna , kommer där två rådjur spatserande förbi i hagen vid sidan om dammen närmast mig . Allt detta hände inom loppet av 5 min . Jag hade nu stannat upp helt i mitt arbete och bara njöt av denna intensiva påhälsning av det vilda djurlivet , precis här vid vår damm. Kan nästan inte fatta det !


Bilden är tagen med en åtel kamera våren 2013

                                                                                  //Annie

Kommentarer

  1. Vilken trevlig blogg :) Jag kommer att följa dig!
    Ewa

    SvaraRadera
  2. Tack snälla ! Va kul att du vill följa vårt liv här på Lyckeröd Lantgård.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg