Åter

Nu dök den upp i brevlådan ,som jag har väntat.
Gillar denna tidningen starkt, den utkommer fyra gånger per år och man väntar lika ivrigt inför varje nytt nummer.
Detta är tidningen med stort T för den som gillar själv hushållning. I detta nummer avkunnas allt från hur man bygger sina egna fönster till hur man använder en spinnrock .
En del läsarbrev och utflyttarbrev fanns också med . Människor som har tagit steget eller ska precis börja sin resa mot självhushållning och ett "friare " liv utan det där trygga lönearbetet borta.
Där var också ett avsnitt om hur man bygger upp sin egen läketrädård. Ett avsnitt som jag tycker verkar spännande , att i framtiden kunna odla sina egna läkemedel så som till huvudvärk, förkylning och hosta m.m, det måste nog prövas .
Och till er med bara en villa trädgård ,så skriver ett par som bor just i en villa hur de har gjort för att kunna vara självförsörjande på mycket. Denna tidning tycker jag är inspirerande och man får en hel massa idéer själv . Kanske lite på gott och ont ,mannen min tycker att det blir lite stressande när jag presenterar ide efter ide. Jag kan förstå det , men vi har inget brådska . Sen kommer man ju inte i från problemet med pengar och tid. Men det är väl så att saker får ta tid , Rom byggdes inte på en dag ,(som de säger )
Får ha det i åtanke , det är lätt att man blir för ivrig ,men sen vill man också göra det bra när man väl gör det . Nu bubblar det för mycket i mitt lilla huvud igen, dax att gå ut och ta tag i verkligheten igen !

                                                                        // Annie


Kommentarer

Populära inlägg