Ett år äldre ,365 ggr visare ?


 Dagen i går var en underbar dag , ett år äldre blev jag och jag undrar om man har blivit lite klokare med åren , i bland undrar man till och med själv ? Men en sak som är säker så är det just det , jag känner mig mycket mer säker . Som en sådan sak som hur jag vill leva mitt /vårt liv hur vi vill uppfostra våra barn ,(även om man i stunder vacklar ) och hur jag /vi kan bidra på vårt sätt, mot en sundare framtid och för vår miljö. Det finns stunder när man känner att man får kämpa mycket för att kunna vara stark och stå för vad man tycker , men för varje dag känner man sig något säkrare i att tro på vad man vill och stå för det !
Ett steg bak och två steg fram:-)
På dagen fick jag denna underbara korg med vår blommor , dessa ska jag plantera ut i rabatten. Jag har lite vår blommor redan , men detta vår tecken kan man inte få för mycket av.


Nu är det på G . Dessa snödroppar har tittat upp i rabatten redan.

En annan fin present jag fick var dessa två gamla trädgårdsböcker från 1968 där det berättas om allt mellan jord  och jord. Allt du kan tänkas behöva veta om trädgårdsskötsel , det är bara att "go for it ".

Inga ursäkter, ge mig några år och så har jag förhoppningsvis en prunkande trädgård.
Det är alltid roligt att bli lite extra uppvaktad på sin födelsedag, jag är så glad och tacksam för min familj och vänner . Tack alla ni för era fina sms, ni lyfte mig :-)

                                                                                 //Annie

Kommentarer

Populära inlägg