No more plastic fantastic !


Vi har snart födelsedagar som kommer upp och jag vill inte ge mig ut i leksaks djungeln.
Vi vill ge leksaker som är hållbara och som har så låg miljö påverkan som möjligt.
Jag fick idéen att försöka tillverka egna leksaker och presenter , lite pretentiöst kanske men vi vill inte bidra till att plast berget ökar längre . Jag har en symaskin och med lite övning 
och lite loppis fyndade tyger kanske jag kan få ihop något . Sedan har jag ju lämpligt nog en snickare till man så ska det snidas till något lekvänligt i trä så kan han nog fixa det.
Hittade en massa kul DIY saker på pinterest.
Det enda som behövs är lite inspiration, lite fantasi och energi så ska man nog få till några fina presenter.
Planering, det krävs nog också lite planering. Känner jag mig själv rätt så brukar jag vara ute i sista sekunden , men alla kan vi utvecklas och förändras eller hur ?
Tre veckor har jag på mig nu till nästa födelsedags kalas , det borde jag hinna knopa i hop något på ,det är ju faktiskt så att jag har ju inte tummen mitt i handen ! Och för de som har ,så kan man ju alltid låna någon annans tumme för en stund ;-)
Om ,nej inte om ,när jag lyckas med detta projekt återkommer jag så klart och visar det här på bloggen.


Bilden hittad på google

//Annie

Kommentarer

  1. Det där med plast. Jag har i många år följt underbaraclara (återkommer med länk) hon har skrivit flertalet tillfällen om jusr leksaker och gifter i plasterna. Tror äcen hon skrivit om köksredskap och plast. Därför håller jag successivt på att plocka bort alla plast slevar, vispar och skålar och annat vi har. Försöker byta ut till t t ä oc v rosstfritt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också kollat in underbaraclaras blogg. Det är bra att det syns och pratas mer och mer ,om farorna med plast. Så ett inslag på tv4 härom dagen ! Här är det helt utrensat i alla fall i köket. Det sista som åkte häromdagen var den gamla vattenkokaren. Allt går så klart inte att byta ut på en gång , men en början är alltid ngt. :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg