Så mycket på så liten tid.

Vissa dagar bara flyter och man hinner göra en hel massa saker utan att känna att man har stressat på något vis. Dagen i dag var precis en sådan dag.
Vi har byggt vidare i fårstallet ,vi har  byggt staket och ställt upp lite grindar färdigt för att ta emot tackor med lamm. När tackan lammat , låter man tackan och hennes lamm få bo själva i en lammbox  ett par dagar , för att tackan ska lära känna sina lamm och lammen sin mamma ,utan risk att de förväxlas med något annat nyfött lamm.
När lamm och tacka har " bondat" släpps de ut till de andra lammen och tackorna igen.
Mannen skruvar upp de sista plankorna och sedan är den avdelningen avklarad , nej inte riktigt , måste bygga ännu en grind, sedan är det klart !


Detta inte så vackra rum har innan varit ett gammalt mjölkarum .
Nu gör vi om det till ett hygien utrymme till fårstallet, där vi kan tvätta av oss efter man tex hjälpt till vid en lammning .
Mannen har gipsat taket och den ena väggen. Nu blir det blir det mitt uppdrag att spackla taket och kakla väggarna . Jag börjar kakla den gipsade väggen innan jag fortsätter runt hela rummet. Det var länge sedan jag kaklade något, så det kommer säkert ta tid och jag kan inte vara helt säker på att det blir rakt . Jag tröstar mig med att det är ju bara ett rum i stallet ;-)
Men man måste ju prova !
Ska bli så skönt när detta jätte projekt fårstall blir klart och allt bara fungerar precis som det ska . Fast om jag känner oss rätt så hoppar vi vidare till ett nytt jätteprojekt . Har så många tankar och drömmar om vad man kan göra med gården . Samtidigt som det är mycket jobb så gör vi det tillsammans och har jätte roligt under tiden . Jag har sagt det innan , men jag skulle inte önska mig något annat i hela världen.
Vi bygger vår framtid !






Dessa dagar av flyt ger en go känsla imagen , andra dagar vill man bara stänga dörren stanna inne och skita (ursäkta ordvalet ) i allt vad renovering heter .
Försöker flyta vidare i morgon!

                                                                                 //Annie

Kommentarer

  1. Roligt att följa! Kommer bli tipp topp! :-D KRAM Ida!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vi allt se, det får kanske bli lite före och efter bilder sedan !
      Jag blir så glad att du vill följa .
      Kram på er alla i familjen!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg