Ser ni vad jag ser ?




När jag nästan var klar med all utfodring till alla djur, så dök solen upp på himlen. När jag tittade bort mot skogen såg jag att det glimmade till i trädtoppen.
Ser ni vad jag ser ?
Är det ett vår tecken ?, ja jag vet det dröjer nog ett tag till innan vår ,men jag längtar verkligen .Så allt som ens till en liten uns påminner mig om vår måste beaktas och ger mig hopp om att den snart är här.

Väldigt konstigt att man redan är trött på vintern , för egentligen så kom ju vintern väldigt sent till Skåne . Hoppas verkligen inte att det blir som förra året ,våren tog en väldig tid på sig !

Efter några "lätta " skutt kunde jag nå några kvistar med videkissar på. De kommer in till oss i huset och får pryda en fin kanna på köksbordet.






Efter en skön morgon i solen ,blir det dax för en kopp te, innan dagens andra sysslor.

Andas in lugnet ett tag !











                                                                               //Annie

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg