Hållbar livstil



Nu fortsätter jag lite  på det tunga ämnet "livet".
Kolla in länken nedan( Hållbar livstil).
Det är en kille från Skåne som berättar hur just han vill leva sitt liv.
Och jag måste säga, att han säger just allt vad vi känner.
Jag gillar det han säger med att plocka med lite av den nya tekniken i det sätt vi vill leva på.
Som är att ta hand om gården , odla vår mat så mycket vi kan och leva nära naturen, kunna dra ner på konsumtionen och i då gengäld kunna jobba mindre. (De vill säga ,mindre på ett lönejobb utanför gården. )
En liten mix för att skapa en hållbar framtid.
Jag känner faktiskt att den konsumtion som många hamnar i kan bli väldigt stressande och blir inte bra för varken den enskilda människan eller för miljön. Vi måste komma i från tänket med att just saker skulle ge ett mervärde för livet. Jag tror det är väldigt sällan att det faktiskt gör det.
Vi kan ju inte helt sluta att konsumera ,men vi kan tänka efter en gång till innan vi gör det.
 Hitta balansen och känna att vi duger som vi är.
Inget av detta är lätt , men vi måste försöka . Jag vet , jag försöker varje dag.


Hållbar livstil


                                                                               //Annie

Kommentarer

Populära inlägg