Dagens träningspass !

Jag tränar inte på något gym eller liknande , provade zumba två terminer och det var skit kul , men tiden räcker bara inte till.
Så jag tänker att min träning får bli  gårdens alla sysslor för träning är det verkligen , varm blir man .
Nu har jag ju inte några snygga träningskläder på mig när jag "tränar",utan ofta blir det några halvslitna gamla jeans man springer runt i .
Det funkar . Fast i bland önskar man att man var så där lantligt snyggt
klädd i långkjol och någon blus  så som man ser i de flesta tidningarna. Det är ju bara det att det är ju totalt opraktiskt.
Jag har mitt första träningspass på morgonen , det första jag gör när jag har krupit ur sängen (ja det händer att jag kryper , jag är definitivt ingen morgon människa) är att gå ut och ge djuren mat . I passet ingår det att lyfta tungt hösilage upp i fodervagnen till fåren och sen köra ut det på foderbordet och lasta av det . Varm och klar vaken blir man!



I dag var det också halmning till fåren på schemat igen , nu på vintern behöver det halmas ofta, för att fåren ska ha en torr och fin liggbädd.
Detta är också bra träning . Nu är det så att vi har en stor gute bagge inne hos tackorna , så där vill man inte gärna gå in. Så det blir att bära halmen och kasta den med grepen in över fodergrindarna så det hamnar där det ska.
Efter detta tror jag att jag har gjort de 10 000 steg man ska ta på en dag!
Träning för hela kroppen . Man får ju tänka på detta när man jobbar för det är ju inte det roligaste man kan göra.
Men måste ändå göras.








Jag hade sällskap hos mig i dag (förutom fåren) , katten  kollade in mig, men ville nog mest säga att jag skulle sluta upp med det där och ge henne mat i stället.












Detta är ungefär vad som händer en dag som denna ,ska in och äta lunch innan småfolket kommer hem.

                                                                                //Annie

Kommentarer

  1. Fast ibland är man så där piffad ;-) Kolla vad jag hittade i mitt arkiv från i höstas
    http://lindaasplund.se/wp-content/uploads/2014/02/anneli-590x885.jpg

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg