Det vi förlorat kommer åter ! (denna gång i en annan form)



Vilken alla hjärtans dag det kommer att bli !
I morse när jag skulle utfodra djuren , möttes jag av denna lilla söta krabaten. En av tackorna hade precis lammat.
Nu var det inte riktigt planerat att tackorna skulle lamma redan .
Våra tackor ska enligt planen lamma i början på april.
Detta var dock en av de tre tackor vi köpt in som vi visste var betäckta , men så tidigt ,det kom som en överraskning .
Det blev en liten bagge . Han var lite svag när jag kom ut , så jag hjälpte honom så  han fick i sig lite råmjölk. Jag mjölkade ur tackan lite och hällde i en nappflaska och gav honom.
Han piggnade till och nu dricker han själv från mamman.
Det är ju så ,att ena dagen förlorar man ett djur ,andra dagen dyker där upp ett nytt :-) Det är ju så det fungerar i naturen !
Glad blir man i allafall när dessa små söta lammisar börjar ploppa ut !
Detta var en liten försmak hur det kommer se ut i april,
alltid lika spännande !



Ursäkta bilderna ,det var inte det lättaste att fånga honom på bild , mamman ställde sig hela tiden i vägen. Det kommer fler bilder när de har fått vila ut lite tillsammans.

                                                    Glad alla hjärtans dag på er alla.
                                           Passa på att ge varandra en liten extra kram i dag!

                                                                                   
                                                                                   Kramar
                                                                                   //Annie

Kommentarer

Populära inlägg