Ekologisk tvål i mataffären !

Jag blir så glad när jag hittar ekologiska hygienprodukter i mataffären !
Super , för det är ju så att tex tvålen tar slut innan tex schampoot gör det. Jag har annars beställt våra hygien produkter från Jordklok. Men då vill jag gärna beställa mycket på en gång eftersom man betalar frakt . Till mataffären ska jag ändå.
Vi har valt att bara använda ekologiska , naturliga produkter i allt från deo, schampoo, tvål, lotion, tandkräm till smink. Försöker prova mig fram på vilket märke som funkar för oss.
Känns bra för oss att veta att det vi smörjer in och tvättar oss och våra barn med är fritt från, silikoner och parabener och annat gojs.
Använder också lite andra naturliga produkter som jag hittar på livsmedel hyllan, men mer om det i ett annat inlägg.


                                                                                 //Annie

Kommentarer

  1. Tänkte på dig igår när frissan färgade mitt hår med ekologisk färg och efterbehandlade den med ekologiska produkter....
    Blev jättefint! Skönt att man kan slippa bli gammal och grå även om man vill slippa gifterna i håret :) ;)

    SvaraRadera
  2. Du är lång i från att bli gammal och grå :-)
    Du får jätte gärna dela med dig om vilken frisör det var !
    Snygg och fixad inför stranden 2014 ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg