"The skog"

Vilken dag . Även  om det var lite kyligt i luften så infann sig en vårkänsla. Vi tog på oss gott med kläder och gav oss i väg till skogen . Nu ska de dras hem lite stockar till ved .
Det är helt underbart att komma ut i skogen, bara vara i naturen ,inte höra något annat än fågelkvitter och vindens sus. I alla fall för en liten stund, sen avbröts denna ljuva stund av motorsågens brummande. Fast jag kan se en viss tjusning av det ljudet också :-) Man känner sig lite hurtig av att jobba i skogen, jag drog lite stockar med vinschen och lastade vagnen, medan mannen sågade upp fler stockar i tre meters längder.
Efter en timmes arbete var det bara att samla in truppen igen och bege oss hemåt.
Skogen är det bästa lekplatsen , ni kan bara ana vilka kojor som byggdes.


Lite mat i magen och uppvärmda kinder , så begav vi oss ut igen.
Vi lastade av stockarna , mannen började hugga lite ved som skulle röjas ur vägen och jag fortsatte med djur skötslen.


Att jobba i skogen , har jag hört är den bästa kalori brännaren, men där finns så mycket mer värde av att jobba i skogen , ja tänk bara allt det extra syre man får i sig, man befinner sig  mitt i syre fabriken !
En energi boost på hög nivå !

Julgranen fick också möta sitt öde denna dag . Det är konstigt vad vårkänslorna kan sätta igång . Samma sak varje år . På våren då eldar man . Det är väl allt det gamla som ska städas ut , så att allt det nya får plats. Och då menar jag inte grejor utan det är nog bara en känsla , ett renande av själen . Våren är ju på ett sätt början på något nytt men samtidigt välbekant.  Ett uppvaknade ur allt som varit i dvala .Min bästa årstid är absolut våren , kanske just därför.
                                                                         Vilken dag!

                                                                           //Annie

Kommentarer

Populära inlägg