Semlor , guldkanten på gårdagen!

När suget kommer , då går det inte att motstå. Det är bara att börja baka. Dessa runda jästa bullar väntade bara på att bli penslade med lite ägg och sedan in i ugnen.
Jag använde mig av Leilas recept på vetedeg.
Egen mandelmassa gjorde jag på skållad och skalad mandel och strösocker. Jag mixade mandel och socker med mixerstav, går nog lättare med en matberedare , men man tager vad man haver!
Det mixades till en finhackad massa, sen rörde jag i lite mjölk för att få mandelmassan lite lösare i konsistensen.
Klart att lägga på bullarna med lite vispad grädde.




Det tog inte många sekunder förrän en av dessa  hemmagjorda semlor landade i magen  på undertecknad!
Alla ville ha mer , det måste vara ett bra betyg eller hur?


                                 

                                                                             // Annie

Kommentarer

Populära inlägg