Potatisen fixad , klart !

Nu är det gjort .
Sommarpotatisen är kupad och vinterpotatisen har äntligen kommit i jorden.
Nu hade ju inte grisarna har bökat upp sin hage så snabbt som jag tänkt, så nu fick jag omplanera var potatisen skulle få växa i sommar. Den har nu blivit nergrävd på lite olika plättar i trädgårdslandet , för att potatisen  inte skulle hamna på samma plats som åren innan.
Har fått ner ca 200 sättor med vinterpotatis men tror inte att vi kommer kunna klara oss på det en hel vinter , har som sagt ingen aning om hur mycket man gör av med under en vinter.
Det blir att prova och lära. Förhoppningsvis är vi klokare till nästa år !
Mina axlar har intagit en lite lätt rödaktig ton efter gårdagens trädgårdsarbete i den otroligt varma solen.
Även om jag smörjt in mina rödtonade axlar med både solskydd 30 och 50 så räckte tydligen inte det.

Men potatisen kom i jorden , så det var de värt;-)

Nu längtar jag lite efter att kunna gräva upp dem igen , fast då i form av nya goda små färsk potatisar.



                                                                              // Annie

Kommentarer

Populära inlägg