Åter ett trädgårdsland

Det har inte riktigt gått som jag planerat. Det är de där med tiden, i bland räcker den bara inte till.
Vårt trädgårdsland har vi inte hunnit med och nu har det växt igen helt.
Förra året var första gången vi plöjde upp det och odlade , innan dess har det varit hag mark i många år. Så gott om kvickrot och annat ogräs är där. Och detta hade nu tagit överhanden igen.
Så en dag kopplade jag plogen på traktorn och plöjde upp det igen .
Nu har jag också lyckats att koppla på harven på traktorn efter att ha hoppat in och ur traktorn 25 ggr för att trixa och fixa till lyftarmarna så att de skulle passa. Vid ett tillfälle stod jag där till och med, med ett spett och försökte med hävarmseffekten få i fästena på harven i de jä...kla lyftarmarna!(Mannen var inte hemma och kunde hjälpa mig) . Men nu har jag kört med harven ett par gånger , så nu är där grästuvor som ska plockas bort och kanske kan jag med en lånad jordfräs få till ett trädgårds land att odla i igen.

Tydligen var min traktorkörning sövande för en av småfolket somnade halvt liggande över extra sätet i traktorn.
Kanske  var det sövande tråkigt att åka 20 m fram för att sedan backa tillbaka och köra fram 20 m  igen.



                                                                             // Annie

Kommentarer

Populära inlägg