I bland är det bara mycket !

Vissa kvällar blir bara så där mycket.
Mannen kom hem sent från jobbet, hann precis äta lite middag och sedan begav han sig ut och trumlade den ny sådda vallen. Jag fortsatte med kvällsgöromålen och att få de ej så samarbetande småfolket att göra vid sig och hoppa i säng. Efter att alla utom en var i säng, cyklade jag ut med en kopp kaffe och en bulle till mannen som satt trött i traktorn efter en lång dag. Hem igen och precis när jag skulle lägga sista småfolket för kvällen, spanar jag ut genom fönstret och ser : en häst av sorten ponny typ i fel hage, inne hos baggen. Hur i sjutton hade den kommit dit . Det är vid dessa tillfällen som man är sådär lagom stressad och trött som man lätt tänker "de jä....la hästarna". (Men så är det i bland, djuren tänker inte alltid det samma som jag  Tex att det är bara dumt att hoppa in i en annan hage bara för att .)  Så jag fick traska ut och ta in hästarna, ( ingen ponny skadad) , gå och kolla strömtrådarna som sitter vid ett stengärde och försöka lista ut var ponnyn tagit sig över både stengärde och eltråd. Övergången hittad , bara att traska tillbaka igen, för så klart hade jag glömt att stänga av strömmen innan jag av mig ut och att laga en eltråd som är strömförande är ingen bra idé.
Kopplade bort strömmen och lagade tråden och äntligen innan mörkret la sig så var jag klar .
Det man inte har i huvudet får man ha i benen!
Nu var det äntligen horisontell läge som gällde i soffan och strax efter kom mannen tillbaka efter att ha trumlat färdigt.

Det är de goa stunderna på kvällen man hinner prata och planera och reflektera och de är guld värda !

Så även om ni där ute har "mycket" en dag , ta vara på kvällarna och prata med varandra.


                                                                         // Annie


Kommentarer

Populära inlägg