Gräva ,gräva, gräva och gräva lite till !


Jag har grävt, grävt och grävt lite till. Jag har svettats och grävt i två dagar nu. För varmt kan jag säga att det blir inne i växthuset, särskilt som vädret har varit de senaste dagarna.
Att anstränga sig i denna fuktiga värme som råder i växthuset tar verkligen på krafterna, det gäller att dricka . Den enda fördelen är att kanske några extra kilo runt magen försvinner. Undrar om det funkar att svettas bort kärlekshandtag ?

Jag har grävt och planterat tomater om vart annat , dessa gängliga tomater behövde verkligen komma i god jord.
Hoppas att de knubbar till sig och växer nu . Har ett gäng tomater kvar att plantera , sedan ska gurkorna ner i jorden .
Jag har också drivit upp små plantor av honungsmelon och vatten melon, ska bli kul och se om det kan bli något av det!


Just dessa tomatplantorna heter Yellow perfection.
Nu gäller det bara att hålla liv i dessa små plantor så de kan bjuda oss på gula goda tomater senare i sommar.


// Annie


Kommentarer

Populära inlägg