Hallonrader utan nässlor !

Hallonraderna har nu blivit rensat från det värsta ogräset .
Kvickrot och nässlor hade totalt belägrat varenda litet utrymme som fanns över. Och nässlor vill man inte stöta på när man senare ska gå och plocka de underbara bären som växer på buskarna.  Jag fick mina beskärda del av nässlor i dag i form av brännande utslag på armarna. Jag var klok nog att ta handskar på mig men glömde att ta en långärmad tröja.
Där av utslag över armarna ! Har bara mig själv att skylla!
Hönsen blev dock glada av de nu uppdragna nässlorna , de har att göra hela eftermiddagen , sortera och käka ogräs och nässlor.

Nu har jag så klart bara visat på bild den renaste och finaste delen av hallon landet. Ska i ärlighetens namn säga att jag efter en rad slutade vara så pet noga och tog bara det värsta ogräset i raderna , men det blev i alla fall bättre än det var innan !

På väg in sprang jag på denna  ivriga och totalt fokuserade humlan som letade mat på gräslöks blommorna i ört landet.
Så söt att han eller hon var tvungen att hamna på bild . Hen var så inne i vad hen gjorde att hen inte brydde sig om att ha en stor kamera 20 cm i från sig som lät när den skulle fokusera bilden och klickade till när bilden togs . Cool humla ! (eller kanske bara hungrig ?)




// Annie

Kommentarer

Populära inlägg