Bevattning

Nu har jag fått till bevattningen i växthuset . Jag har vattnat mina tomater med vatten slang ,en tomat i taget sedan jag planterade dem. Så där har jag stått i växthuset varje kväll i 45 minuter och gett tomaterna deras dagliga dos av vätska.
I och för sig så har jag fått en lugn stund att filosofera , men varje dag blev det lite väl långtråkigt i växthuset, i min ensamhet.
Så efter att ha spenderat eftermiddagen i växthuset med att koppla slangar , så lyckades jag få ut vatten till alla plantorna. Ja i alla fall nästan, vattenmelon,-och honungsmelon plantorna får jag vattna med vattenkanna.
Nöjd är jag i alla fall, nu är det bara att sätta på kranen så fixar det sig själv tills jag stänger av igen :-)

I växt huset finns nu 145 tomat plantor , 15 gurk plantor, 3 plantor vatten melon ,3 plantor honungsmelon och 25 paprika plantor och lite basilika lite här och där.
Nu gäller det bara att hålla liv i alla dessa innan belöningen kommer i form av goda grönsaker och frukter.
Melon har jag aldrig testat så om det lyckas komma någon frukt över huvud taget återstår att se ?!
Jag ska göra mitt bästa ,så får vi se hur långt det räcker !

                                                                           // Annie

Kommentarer

Populära inlägg