Natur tur !


Tog en kvällstur ut och hälsade på och borstade hästarna. Vilken underbar kväll det blev i dag. Det var lagom varmt i luften och solen höll på att gå ner bakom kullarna.
Meningen var att jag bara skulle snabbt borsta av hästarna och titta till lammen , men det slutade med att jag var ute en timme i skogen. Jag bara strosade runt , tittade på naturen och alla lammen . Vissa av dem är inte så bildsköna, men vissa lamm har den där söt faktorn som gör att de måste bara fångas på bild.

Ett lamm med den där söt faktorn !



Fåren och lammen går nu i en ganska stor hage vid vår andra damm. De har det hur mysigt som helst , de har tillgång till gräs, örter och löv av olika slag att mumsa på . De kan välja att ligga högt uppe på en kulle med utsikt över dammarna eller  nere i en svacka eller in under björkarna och ekarna.
Det verkar som fåren är nöjda och glada i alla fall.



Ännu ett nyfiket lamm som skulle kolla in kameran!


Älskar naturen runt Lyckeröd lantgård, kan inte tröttna, spelar ingen roll vilken årstid , kan bara inte tröttna !

Min "lilla"tur slutade med att jag hade 128 bilder i kameran , bara på får, hästar och natur.
Vilken kväll !


// Annie

Kommentarer

  1. Det ser härligt ut, förstår att du njuter!
    Ewa

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar natur och vilka härliga bilder! Njuter av att följa er och saknar er och naturen mot kontrasterna här. Så skönt att ni äntligen lyckats bli klara med växthuset. Kram L

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg