Växthusbyggandet börjar !


I kväll kommer grävmaskinen med förare på besök , vi ska plana av  marken där växthuset ska stå .
Vi ger oss ut för att mäta och markera ut var grävmaskinen ska gräva .
Ett måttband och några stängselstolpar i handen och en idé om var det ska stå, ger vi oss ut.  Och det visade sig inte vara det lättaste , det blåste ganska bra så mått bandet flaxade och flög runt bra mycket i vinden .  Och det där med ögon mått är inte min starka sida, så mannen fick gå efter och kontrollera mina stolpar jag satt ut . Så nu stämmer det förhoppningsvis med idéen.
Vår käre grävmaskinist började gräva och för att få marken plan så behövde det grävas ut ganska mycket .
Det går inte riktigt att föreställa sig innan hur mycket man ska gräva när man står på orörd mark och tycker att ,- ja men marken sluttar ju bara lite ,det blir nog inte så farligt mycket som behöver grävas ut !  Tji fick jag, när jag lite senare kom ut och såg jordmassorna !
Men bra blir det .


                             Fortsättning följer i morgon , då ska det grävas klart , spännande !

                                                                              //Annie

Kommentarer

  1. Då ser vi er snart!

    SvaraRadera
  2. Så spännande med allt som händer på gården! Sa till David igår att jag ville åka ut till er och hälsa på. Klappa djur och krama om barn och vuxna. Jag kastar iväg ett sms snart :) stor kram /Anso

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är så välkomna,när som helst !
      Kramen :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg