Återbruk blev present !

Ännu ett alster har skapats genom att återanvända .
Denna gång blev en vit gardin och en röd t-shirt   återanvänt som en riddar dräkt . Jag  klippte ut tyget lite på fri hand ,vad jag trodde skulle passa , använde en av småfolket som mall lite då och då under skapandets gång. Hade varken tid eller tålamod för att leta upp ett mönster och följa det , ska kanske ändå ha det i åtanke till nästa gång.
Blir kanske snäppet bättre om jag gör det.  
Blev i alla fall en ganska enkel  riddar dräkt , som bara träs över huvudet och knyts i midjan med ett skärp. Och ett litet rött riddarkors på bröstet som jag klippte ut från t-shirten och sydde på dräkten. Färdigt !
Mannen sågade till ett matchande svärd som jag sedan bara sandpapprade lite och nitade fast en röd skinn bit vid handtaget.
Funkar nog för lite riddar lek !
Hoppas mottagaren blir glad !
Måste säga att vårt skapande av presenter , gav ringar på vattnet, småfolket satte genast i gång och snidade de med . :-)





                                                                     // Annie


Kommentarer

Populära inlägg