Fixat kakel !


Dagen i dag har varit en riktig "jobbedag".
Vi har grejat lite överallt.
Vi hade turen att ha hjälp av föräldrar i dag , så vårt stallprojekt har kommit ett steg närmare mot att bli klart.
Jag stängde in mig i gamla "mjölkarummet" och började kakla den ena väggen. Lite fix , verktyg och en laser , så att kaklet skulle sitta någorlunda rakt på väggen , sen var jag i gång.
Det var jätte längesedan jag kaklade en vägg , är verkligen inget proffs , har bara gjort det en gång innan. Men efter ett par minuter kändes det ganska ok . Jag började kakla med ett par handskar på , med det blev bara krångligt och de var mest i vägen. Det slutade med att jag har fix över hela händerna och halva jackan och fingeravtorknings fläckar över hela byxorna. Mannen undrade lite vad jag höll på med , för hur kunde man se ut så genom att bara kakla  ;-)


Hann ungefär halva väggen  på 4 timmar, känner mig faktiskt ganska stolt över det.
Tröstar mig lite med att det är ju bara ett rum i stallet . Ser ganska ok ut för att vara ett rum i stallet :-)


Alla andra gjorde  ett super jobb med att rensa ventilation från halm , dra nya kablar till lampor och fläktar och bygga grindar , är evigt tacksam !

                                                                           //Annie

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg