Städ dag !


I dag var jag bara tvungen och städa upp all ullen efter klippningen av fåren . Har gått och tittat på högen ett par dagar , man tänker att man ska städa undan , men ska bara göra "detta" först. Och sedan blir det bara inte av. Förrän i dag.
Fick köra en massa vänder med rullebören ,tills jag fått ut jättehögen med ull. Jag kör ut och använder ullen som marktäckare på ett ställe som det annars bara växer nässlor på. Funkar fint, ullen tar ganska lång tid på sig att förmultna och flyger inte i väg heller, så det blir en utmärkt marktäckare.
Skönt när det väl är fixat och när jag ändå hade farten uppe så hann jag med att riva ner vårt gamla och väldigt tillfälliga växthus. Det byggde vi upp i panik förra året , då vi kom på att vi inte skulle hinna få upp det "riktiga". Det blev ett panik växthus byggt av gamla reglar och den byggplast vi hade hemma. Det funkade ganska ok men , var det fulaste "växthus" jag någonsin skådat. Men nu är det i alla fall bort plockat. Det finns ingen återvändo , det riktiga växthuset måste bara byggas upp .


Det måste vara vår vädret som gör att jag får sådan fart under tofflorna, känns som jag har hunnit med massor i dag !

                                                                                 // Annie



Kommentarer

Populära inlägg