Egna såkrukor .

Nu var det dags och få ner de sista tomat fröerna i jorden.
Men nu var ju frö lådorna slut . Så nu mitt i min återbruks anda , så blev det att fixa i hop lite så krukor själv.
Några gamla tidningar , en sax och en toarulle och sedan var jag i gång. Jag tog bort häftstiften  i mitten av tidningen, delade sedan den i fyra delar och klippte remsor. Tyckte det blev lagom . Fyllde också toarullen med lite papper bara för att få den lite stabilare, när jag rullade på tidningspappret. Sedan rullade jag upp pappret på toarullen , vek in botten  , drog ut toarullen och ta,da en såkruka!

Fyllde sedan de med såjord och satte de tätt i en back .
Stoppade ner ett frö i varje kruka , vattnade och så är det bara till att vänta !
Måste säga att det var väldigt enkel och gick faktiskt relativt fort.



Fick i hop en si så där 150 st såkrukor av tre ATL- tidningar.  Gamla tidningar är bra till mycket , inte bara att tända brasan med !


Nu ska ja bara hitta en lämplig plats att driva upp tomaterna på innan de ska ut i växthuset .
Vi kommer nog att bli lite trångbodda ett tag ;-)

                                                                               //Annie

Kommentarer

  1. Smart lösning! Får vi provsmaka något när vi ses till sommaren? :-D /Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart ni får! Betyder det att ni kanske har vägarna förbi i sommar :-D

      Radera
    2. Det får vi se till att ha! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg