Torkade tomater

Tomaterna växer och frodas. Och nu är det bara upp  till mig att ta hand om dem. Förutom att vi trycker i oss färska tomater, så torkar jag dem nu i min evermat( torkapparat). Jag har fyllt ett par burkar hitintills med torkade tomater som blir supergott att ha till tex grytor och pajer under vintern. En och annan torkad tomat kommer bara så där, säkert slinka ner. Där är liksom super koncentrerad tomatsmak i en skiva torkat tomat.
Ska försöka ge mig på att göra egen ketchup och kanske en egen färdig tomatsås som jag bara kan frysa in och sedan använda till pasta ,pizza och annat gott i höst och vinter .
Att frysa in hela tomater har jag hört att man kan , har dock aldrig provat. Men såklart , jag slänger ner ett gäng av dem i frysen också , kan säkert funka  i någon gryta.

Älskade tomat!






                                                                          // Annie

Kommentarer

Populära inlägg