Större plats om fötterna, rötterna !

Nu började de små tomat plantorna se lite ledsna ut . Tänkte att det var dags för en omplantering. Letade ute i förrådet efter sparade krukor från förra sommaren. Hittade en massa krukor fyllde de med jord och stoppade ner de små tomat rötterna. Vattnade och klart. Ja inte så snabbt som det låter det tar en stund att plantera om 150 plantor och fler är det kvar! Vet inte riktigt vad jag tänkte när jag stoppade ner så många frön i jorden. Helt plötsligt såg det ut som många, många fler nu än när jag frö sådde. Och jag nänns inte riktigt med att sortera bort några plantor. Det ska ju bli ett stort växthus, så jag får förhoppningsvis plats med allt.
Om allt går som det ska ?!
En massa jobb ligger framför oss, om allt ska gå vägen.
Det är det svåra i kråksången , att få tiden att räcka till för allt och alla. Det är inte så vi vill leva , vi vill vara närvarande i stunden och inte känna stress , men på något sätt halkar man ändå in på den stigen. Men förhoppningsvis bara för en kort stund, för detta som vi kämpar med är ändå något som vi skapat och som vi vill uppnå . Leva självförsörjande till en stor del, på vår gård med våra barn , med naturen nära inpå.
Det är bara att ta ett djupt andetag och kämpa vidare. Målet anar vi i horisonten :-)


                                                                          //Annie

Kommentarer

Populära inlägg