Ny inspirerande läsning !

Nu ska jag förkovra mig i denna hög av böcker.
Beställde hem boken Rätt ur jorden skriven av
Bella Linde och Lena Garnefelt . Jag såg Bella på nyhetsmorgon , där hon var och pratade om just den här boken . Hon verkade så passionerad och engagerad i detta ämne, självhushållning.
Kände att jag måste läsa boken som denna person brinner så för.
Så nu är den i mina ägor , återstår och se om den möter upp mina förväntningar .
Jag beställde också hem en bok om ankor och höns, tänkte att de kunde vara kul att veta lite mer och kanske hitta lite mer tips på hur man sköter sina höns bäst .
Några gamla nummer av Åter tidningen slank ner på beställningslistan också. Där handlade om allt från hur man timrar ett hus ( kanske mest mannens intresse ) till hur man torkar mat, kokar sylt, torkar, röker och saltar fisk . Det sistnämnda kanske inte är aktuellt just nu , men i framtiden absolut. Vi har en dröm att kunna föda upp vår egen fisk i våra dammar !
I dessa Återtidningar finns alltid historier och berättelser skrivna av människor som flyttar ut på landet eller /och startar sin resa mot självhushållning och deras väg till att bli självförsörjande.

Verkligen inspirerande läsning och ger mig lite mer energi till att kämpa vidare med våra projekt.

Kolla in Alternativ.nu


                                                                          //Annie

Kommentarer

Populära inlägg