Plantor, plantor !

Fick jättefina björnbärs plantor , (utan taggar) och rabarber plantor av mina kära föräldrar. Har inga björnbärs plantor sen innan, bara de av den vilda sorten ute i vår skog. Inget fel på dom , men denna sorten ger lite större bär.
Rabarberna som var här när vi flyttade in stod mitt i gräsmattan och blev inte långlivade efter att min kära man körde över den med gräsklipparen ett par gånger.
Men ser faktiskt att de tittar upp med små knoppar nu , får komma i håg att flytta lilla plantan innan gräsmattan behöver klippas .

Ska se till och hitta en bra plats för dessa plantor nu , tror björnbären får stå utmed stengärdet i trädgårds landet. Där kan det nog bli varmt och gosigt för de små goda bären.

Rabarberna har jag än så länge ingen aning var jag ska göra av.
Det blir att sätta sig ner och försöka få till en planritning över hur vårt trädgårdsland ska se ut. Tror dock inte att  jag hinner med allt i år . Man kan ju drömma!
Men då får rabarbern få en tillfällig plats detta år.


                                                                         // Annie

Kommentarer

Populära inlägg