Stenhårt arbete !

I dag jobbade bonden med alla sina muskler , blev till och med lite varm i armhålan;-)
Stenplockning på hög nivå! Ut med traktorn och plockade sten så att mannen kunde harva en gång till . Såklart var hela familjen delaktig i detta uppdrag men det var bara jag som fastnade på kort, mannen satt mest bakom ratten ;-)
Detta kort var dock taget med hjälp av själv utlösaren på kameran och de kanske inte blev det bästa, men visar i alla fall på hur det gick till där ute på fältet .
Ni får bortse från och jag hoppas ni inte bländas av mina kritvita armar, men det är bara typ tredje dagen dessa armar ser solljus denna våren ;-)
Under tiden som vi plockade sten tog mannen hand om ett träd som hade trillat rakt i över åkern och där kunde det ju inte ligga mitt i vägen( eller mitt i åkern). Så i hans försvar så  satt han inte bara i traktorn och vilade sig ;-)
Denna dagen har det varit full fart från morgon och kväll , men nu är soffläge intaget och här stannar jag nog en halvtimme innan säng läge intas !


                                                                        // Annie

Kommentarer

Populära inlägg