"Klink" "Donk" " Slurp"

På dagens schema stod det stängsling, alltså slå ner stolpar i jorden, sätta isolatorer och dra eltråd.
Behöver stängsla in en bit mark runt dammen, för nu längtar fåren och lammen ut på större ängar, för att beta det nya gräset.
Efter att kört ut stolparna på rätt plats är det bara att ta järnspettet och göra hål i marken för att ek stolparna storlek 65 mm X 65 mm, ska få plats. Jag började spetta hål längs stengärdet och gång på gång sa det "klink" och så hade jag stött på sten ,bara att börja om igen.
Nu började jag närma mig de stora 80 år gamla tallarna och så klart hade jag tänkt att det var just där stängslet skulle gå förbi. Ner med spettet i marken och det sa  "donk" nu hade jag så klart träffat på en jätte stor rot och det gick absolut inte att komma förbi den, så ännu ett nytt försök krävdes. Efter ett par väl valda ord, så hade jag fått ner stolparna och skulle bara spetta ner de sista intill dammen. Då genast uppstod ett ljud som sa " slurp" och detta var som ljuv musik för mina öron. Det var bara att sätta dit stolpen och slå några lätta slag med släggan och så stod stolpen på sin plats:-)
Så efter lite "klink", "donk" och " slurp" så hade alla stolparna kommit på plats och jag kände mig ganska nöjd med min insats .
Isolatorerna och tråden får vänta till morgondagen!

                                                                           // Annie

Kommentarer

Populära inlägg