Potatis , potäter , pantofflor , jordpäror.........

Nu äntligen fick jag en stund över och den tidiga potatisen har kommit i jorden !
Potatisen har legat här inne i huset och grott ganska länge nu . Jag har gått förbi den varje dag och tänk i morgon ska jag ......... och så kommer annat i mellan. Det är mycket nu med det hela, förutom småfolket, maten ,tvätten och de vanliga så har lammen och fåren tagit mycket tid och likaså växthus bygget ,veden och vårbruket på åkrarna.
Man känner att man lever ;-)
Så nu när småfolket är på dagis och skola igen tar jag och sätter spaden i marken och får ner sättorna i jorden . Vi har valt att sätta den tidiga sorten Rocket , tycker den är mjäll och god , älskar att ugnsrosta den med lite olja och flingsalt och sedan strö på lite ört gremolata och parmesan ost. Mums !





Snygga , raka rader ska det förhoppningsvis bli , ett snöre att gå efter när jag gräver underlättar.
Annars hade nog trädgårdslandet sett ut som om en virvelvind dragit fram, att göra något efter ögon mått är inte min starka sida , fråga mannen ;-)

Nu är det bara för de små potäterna att växa och bli fler !


// Annie

Kommentarer

  1. Det låter gott med ugnsrostade potatis
    med goda tillbehör till :)
    Ewa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det :-) Potatis i alla former är hur gott som helst.Lätt att odla ,lätt att förvara ,lätt att tillaga. Kan inte bli bättre !

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg