Inomhusligheter

I dag har jag känt mig grymt huslig , regnet har strilat ner hela dagen och jag kände inte riktigt för att sticka näsan utanför dörren mer än vad jag var tvungen till.
Så jag har fejat och bakat om vart annat, känt mig som en riktig husmor. Jag fick bakat en omgång zucchini bröd till , har bara två zucchini kvar sedan är de slut för i år:-(
Jag gjorde mer hallongodis i vår torkapparat , jag provade även att göra ett rem godis med rödavinbär ( som jag hittade i frysen sedan förra året) ,banan och torkade aprikoser och  lite vaniljsocker i. De blev syrliga och goda.
Ännu en omgång fröknäcke blev det också, har gått och knapprat i mig en plåt nu på bara ett par dagar.
Hur gott som helst .
Super lätt att göra och om ni nu mot förmodan har missat detta recept kommer det här.

1 dl sesamfrö
1 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1/2 dl linfrö
1 dl majsmjöl
1/2 dl rapsolja
1/2 tsk salt
2 dl kokande vatten
Givetvis så mycket som möjligt ekologiskt ;-)

Blanda i hop allt och låt stå och vila i 15 min , kavla sedan ut det tunt på ett bakplåtspapper . Funkar bäst att kavla ut mellan två bakplåtspapper. Jag strödde även lite söndersmulat flingsalt ovan på , bara för att det blir så gott.
Ställ in i ugn på 150 grader i ca 1 -1 1/2 h ,låt sedan svalna på pappret på ett galler .
Bryt sedan i lagom stora bitar .
Mumsili mums !

                                                                    // Annie

Kommentarer

Populära inlägg