Trygga tomater !

Denna eftermiddag har bjudit på varierande väder, ömsom sol ömsom regn. I bland var det så att himmelen öppnade sig totalt. Då bara öste det ner.
Men jag , jag spenderade min tid i växthuset i gott skydd av regnet.
Det var till och med så att när regnet kom svalnade de av, i annars de allt för varma växthuset och det var bara skönt.
När regnet öste ner skapades ett nästan öronbedövande ljud på plast taket.
Samtidigt som det som det lät mycket kände man sig omhuldad och trygg där inne i växthuset , en märklig känsla faktiskt. Jag fortsatte lugnt med mitt arbete som var att binda upp tomaterna , har nästan med jute snöre bundit upp alla tomater. Nu börjar de verkligen ta sig. Och då behöver de lite extra stöd för att fortsätta växa mot himmeln . De växer fort här inne i värmen .
Det är nu mera trygga tomater som växer här, de har vad de behöver värme ,vatten och lite stöd.
Ungefär lite som vad vi människor behöver för att överleva ;-)




Vatten dropparna är otroligt  vackra, att följa deras väg nerför duken är nästan som ett konstverk.

                                                                          // Annie

Kommentarer

Populära inlägg