Hässjat hö

I bland får man lite så där konstiga, knasiga idéer. Ja i bland till och med lite dumma. Detta är nog en sådan. Vi skulle putsa av en hage som hästarna gått och betat i . Gräset var väldigt långt och de hade inte ätit upp allt.
Mannen körde ut med traktorn och högg de kvarvarande gräset,och när jag såg hur mycket som faktiskt var kvar kunde jag inte riktigt med att bara låta det ligga och ruttna.
Det var ju fint gräs som visst kunde användas som foder.

Nu kom jag på att jag sett störar och reglar av olika slag inne i en av ladorna, vet inte riktig vad de har använts till förr men nu kunde de kanske funka som hässje störar.
Så nu skulle det hässjas hö.

Jag hade ju inget att förlora , de hade ju lovat regn ändå.

Det funka helt ok tills jag kom ut i morse och en av störarna var knäckt, höll antagligen inte för tyngden.
Får se om tiden räcker till för att göra om och göra rätt. Det skulle vara kul att kunna hässja hö på riktigt någon gång och kanske då med lite hjälp.
Det ser så vackert ut med ett fält fult med hässjor.

Lärdomen av detta blir att man kanske ska tänka till två gånger innan man bara gör !


                                                                            // Annie

Kommentarer

Populära inlägg