Får på väg !



Det är alltid full fart på fåren och lammen när det är dags att byta hage. De vet direkt när det är på g .
Som vissa säger, gräset är grönare på andra sidan.
Jag håller inte riktigt med om det annars, förutom i detta fallet, då stämmer det. Gräset är grönare på andra sidan staketet:-)
Jag brukar bara behöva ropa på dem .
Så om ni hör någon ropa över ängarna ; kom nu bäisarna , så är det bara jag som flyttar fåren !
De kommer i full fart springande in i den ny hagen och i bland lite för fort för att jag ska kunna hinna räkna in dem , så att jag vet att rätt antal följer med in i den nya hagen.

Härligt är det sen att se dem lugnt beta det gröna gräset, alla nöjda och glada.

Nöjda och glada får = nöjd och glad bonde:-)







                                                                            // Annie

Kommentarer

Populära inlägg