Tomatfrö

Jag har plockat fröer från de tomater som jag har odlat denna sommaren . Fröer från de bästa och godaste tomaterna sparade jag, bland annat från körsbärsomaten black cherry och en annan gul körsbärs tomat som jag inte riktigt vet var den kom från eller vad den heter.
Det var en tomatplanta som dök upp från ingenstans mitt bland de andra . Jag vet inte om det var jag som missat att märka ut plantorna ordentligt eller det har blivit fel på något annat sätt . Men där växte den  med små gula, runda tomater, som var goda i smaken.

Nästa år ska jag vara super noga med att märka tomatplantorna, dubbel märka ska jag göra med hållfasta stora pinnar i trä som inte förmultnar eller försvinner ;-)
För det är ganska kul att veta vad man odlar !

Men nu ligger där några kuvert med tomatfröer och väntar till nästa år. Kommer nog att köpa några extra från runåbergsfröer fall ifall, man vet aldrig , mina fröer kanske inte tar sig. Man vill ju inte va utan tomater !

                                                                      // Annie

Kommentarer

Populära inlägg