Årets sista klipp

I dag klippte jag gräset och jag fick känslan att det var sista gången för detta året .
Det underbara höstvädret vi har haft denna helg eller egentligen den senaste veckan har inte känts som höst riktigt . Det har varit riktigt varmt och skönt .
Jag fick nästan lite panik härom dagen när jag var ute på gården då jag gick förbi en stor fin ek och såg att alla löv var borta. Det kändes som om jag missat hösten och alla färger som hör till. I bland kan man undra varför man bara stressar runt i full fart och bara kollar ner på skorna. För hur annars kan man missa den färgprakt som hösten ger?
De senaste veckorna har varit stressande , mycket som ska göras färdigt på gården innan vinter och mycket aktiviteter med småfolket har det varit .
Jag älskar hösten och känner att jag måste stanna upp och ta in alla färger och allt det vackra runt om kring mig.
En tur i skogen får det bli i veckan.
Jag är en vår och höst människa , det är varken för varmt eller för kallt , luften är frisk och klar och naturen är som vackrast.

Nu tror jag gräsklipparen får åka i väg på lite service , för den har jobbat hårt denna sommaren . Det finns mycket gräs och klippa på Lyckeröd Lantgård.

Så har ni inte gjort det redan så ut i naturen och se det vackra !

                                                                    // Annie


Kommentarer

Populära inlägg