Örtsalt

Ursäkta glappet med inlägg , men alltid när man ska till och byta tex telefon eller bredband och i detta fall bredband., så funkar det absolut inte som man tänkt sig. Det skulle bara vara  att koppla in och sedan vara klart . Men icke, det blev och vänta till support öppnat dagen efter.
Vad gjorde man innan internet fanns, det kan man ju undra ;-)

Tillbaka till det jag ville inlägget skulle handla om, nämligen ört salt.
Jag har tagit tillvara på örterna i trädgården och försökt mig på att göra örtsalt. Jag mixade samman persilja , gräslök,basilika och lite libbsticka  och havssalt . Jag bredde ut denna goja på ett bakplåtspapper som var utklippt att passa i ollorna till torkapparaten. Och när det var torrt så mixade jag det ännu en gång och fick ett fin kornigt ört salt.
Nu återstår det bara att prova på någon maträtt och se om det var någon god mix eller kanske inte alls.

Jag har ett löksalt på gång också,ska bli kul att prova.


                                                                          // Annie

Kommentarer

  1. Härligt med egen kryddblandning! Hoppas den blev god! :) Kram Ida

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg