Grisa landet !

I hagen där  grisarna gick och bökade och vände jorden, där 
har jag för några veckor sedan sått lite fler grönsaker.
Morötter , rödbetor, dill , persilja, spenat och ännu fler morötter.
Där jag inte sått ,ser det nu ut så här ( bilden till höger ).
Där var helt rent efter grisarna varit där men nu är det fullt av fröogräs.
Där jag har sått ( se bild nedan ),där har jag rensat och rensat, fördelen är att det är väldigt luftig och fin jord och ogräset är lätt att dra bort.
Det är nästan lite fridfullt att gå där och rensa ogräs.
Ja, ja sa bara nästan, för en go rygg värk har man sedan när man är klar. Jag har gått böjd över raderna alldeles för länge, tiden går fort när man går och filofoserar.
När man rensar ogräs så gör man just det, tänker på allt möjligt, för i ärlighetens namn så krävs det varken muskel styrka eller tanke kraft för att rensa ogräs!


                                           Några rader som är någorlunda rensade från ogräs.


                                    Spenaten har kommit upp snabbt , snart dags att skörda !
                                  Nu får landet vänta en vecka innan jag går en ogräs runda till .

                                                                             // Annie

Kommentarer

Populära inlägg