Middag från gården !

Kvällens middag var lite av ett kylskåp rens och trädgårds rens.
Lite små morötter som inte lyckats växa till sig, lite små rödbetor som halkat efter .
Vår egen kall kokt potatis som blev över sedan i går ,stekte jag bara till lite och kryddade med lite salt och peppar.
Stekt ägg från våra egna höns och som "grädde på moset" så blev det en rostad hembakt brödskiva med stekta kantareller från skogen runt hörnet.
Detta året är ett riktigt svamp år , och vilken tur för mig att jag har börjat gilla svamp. Det är lite konstigt faktiskt. När jag växte upp klarade jag inte ens av doften av stekt svamp och fick fly huset . Men 20 år senare har mina smaklökar gjort en total vändning. Nu tycker jag svamp är jätte gott och plockar och steker gärna svampen själv.
Det blir flera svamp plockar rundor för mig denna hösten, särskilt nu när det finns så gott om dem:-)

Hoppas ni också fick en fin middag, vad än ni åt !


                                                                         // Annie

Kommentarer

Populära inlägg