Jag kunde nästan ge vad som helst .......

Jag älskar att odla mat , jag älskar att laga mat, jag älskar att bjuda på mat och jag älskar att äta mat .
Men jag skulle nästan göra vad som helst om jag bara slapp att handla mat. Det är absolut det tråkigaste man kan göra . Bara att ta bilen och behöva köra i väg till en affär ,tar emot.
Om man kunde handla allt man behövde över nätet och fick det hemkört , då skulle jag vara glad :-)
Det är inte alltid lätt att hitta vad man behöver på ett och samma ställe !
Men för en vecka sedan hittade jag av en slump, en butik som faktiskt har satsat lite mer på den ekologiska maten .Där hittade jag nästan allt jag behövde. Det gjorde det lite roligare att handla ,men då menar jag bara ytte pytte lite roligare !
Men nu är det ju så att maten tar ju så fort slut ,särskilt när man är 6 personer i familjen. Och särskilt nu när det börjar tryta i jordkällaren. Odlingarna får ökas till ytan ett snäpp detta året ,så att det räcker vintern ut.
Det är bara att bita i hop och ta nästa runda nästa vecka.

Kommentarer

Populära inlägg