Inte alltid så glammigt på landet !

I dag är det världens rusk väder ,snö + hårdvind = nja... Man skulle bara vilja sitta inne framför brasan med en god bok och en kopp varmt te.
Men har man djur så har man .. det är bara ge sig ut och sköta det som ska skötas. Mocka häst boxarna gick fint,
det var när jag skulle köra rullebören / skottkärran upp för backen till gödsel högen som det totalt strulade .
 Det hade ju blåst upp stora vallar med snö precis där jag skulle försöka ta mig fram. Det var bara att ta satts och försöka småspringa igenom snön ,med utfallet att rullebören gled fram och tillbaka i snön så jag var nära på att välta med allt.
Jag kände mig inte lika glad och munter som jag ser ut på bilden !
Jag ska väl säga att jag svor lite inombords över all denna förbannade snö som skulle ligga just där .


Men upp till gödselhögen kom jag !


Det är inte alltid så glammigt att bo på gård och ha djur ,men jag skulle inte byta bort det för något ting i hela världen . Jag älskar min plats på jorden !

Kommentarer

Populära inlägg