Boktips

Självhushållning på Djupadal 

av Marie & Gustav  Mandelmann


Här är en bok jag verkligen vill tipsa om att köpa ,tycker den är värd varje krona . Denna bok tycker jag skulle passa de flesta även om man bara har en liten balkong att odla på. Man behöver inte ens ha något självhushållar intresse ,där finns så mycket annat att inspireras av.
För det är verkligen en bok att inspireras av .
De har verkligen lyckats med allt ,från texterna till de vackra bilderna och till och med känslan i papperskvaliteten.
De har lagt upp  boken i kapitel från senhösten över midsommartiden till tidig höst igen.
Jag läser den när jag behöver lite små tips på, tex hur man kan ta hand om skörden eller som nu på vintern, läser jag den bara för att drömma mig bort och inspireras.( Det är så många projekt som dyker upp i huvudet,på gott och ont ;-) )
Längtar faktiskt redan lite till våren! Att sätta i gång med odlingarna ,men först ska ju frökatalogerna kollas in!

Kommentarer

  1. Hej igen. Har du kollat in www.alternativ.nu och facebookgruppen med samma namn? MJag ska sätta mig och beställa fröer jag med. Var beställer du? Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Javisst har jag det ,kan också rekommendera deras tidning Åter . Den kommer ut 4 ggr per år och innehåller allt från hur man kan göra med nässlor till hur man bygger en hjulhacka!
    Fröerna beställer jag på Runåbergs Fröers hemsida. Kramen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg