Vårrus!

Nu är våren här och jag bara älskar det !
Våren är absolut min favorit årstid av alla,det är alldeles lagom varmt,( väntar dock på de där 15 graderna )både kroppen och knoppen vaknar till liv och man fylls av ny energi.
Liksom naturen startar vi om på nytt, nya projekt, nya idéer och nya drömmar.
Sen är det det där med tiden , tiden som aldrig räcker till.
Tror vi alla slåss mot den , känslan av att aldrig hinna med.
Kan tycka själv att just den tanken är ganska jobbig och önskar att man bara kunde lägga den åt sidan .
Då och då kommer man till insikt och tänker att de som hinns med ,det hinns med, annars gör det inte så mycket så länge det viktigaste är gjort.
Och det handlar ju hela tiden om att prioritera.
Vi har ju i grund och botten valt vårt sätt att leva delvis för att vi inte ville följa och bli fast  i de berömda ekorrhjulet.
Men yttre omständigheter får en att känna att vi fortfarande inte har kommit loss.
Även om jag tror att vi har kommit en bit på väg.
Tjäna pengar måste vi i vilket fall som helst , driva en gård kostar massor. Inte bara jobb, utan pengar också. Så inkomst utan för gården krävs.
Vi önskar att vi kunde livnära oss på vad gården kan ge i form av självhushållning och att kunna få en inkomst genom att dela med oss av vad gården och vi genom hårt arbete kan åstadkomma.

Idéer och drömmar finns det gott om här på Lyckeröd lantgård och vi är fast bestämda med att lyckas nå våra mål om de liv vi önskar.
Men vägen dit den är inte så tokig den heller ;) Det gäller att stanna upp och njuta och vara tacksam för vad vi har och inte bara se till vad vi inte har .
Tror det gäller för gemene man.
Då vi innan drömde om ett stort och fint kök kanske nu bara känner att vi behöver inte så mycket , vi behöver bara ett funktionellt kök som inte kostar massor .
Kläder som man innan önskade att man hade , har jag nu förträngt och känner att än så länge klarar jag mig gott på vad jag har. Att verkligen bara köpa det jag behöver och inte leva i överflöd.
Och jag säger att det är inte lätt att stå i mot de fina bilderna i tidningarna på allt snyggt och nytt som finns , de kräver lite träning.
Vi har det jäkligt bra och känner att det är lite synd att detta ska vara något man behöver träna på !
Träna på att  inte leva i överflöd , hur dumt låter inte det !

Så hur blev det nu med tiden som aldrig räcker till , det är väl bara att inse att så länge drömmar och idéer frodas så kommer tiden inte räcka till hur man än vrider och vänder sig  ;)

Så som förra våren kommer denna också att fyllas med massor av roliga projekt och vi är så taggade på att sätta i gång.
Vi hoppas att vi kan dela med oss av Lyckeröd på ett eller annat sätt inom snar framtid !

                                                                        // Annie



Kommentarer

Populära inlägg