Stora fårklippardagen

Nu börjar vårkänslorna spira på Lyckeröd Lantgård.
Alla tackor har fått nya vårfrisyrer  och är nu redo att ta emot ett gäng lammungar om lite mer än en månad.
Över 70 djur har blivit klippta och det tog hela dagen. Allt gick lugnt och fint till, absolut ingen stress. Stress är aldrig  bra när man hanterar djur.
De känner oftast av det direkt och sedan funkar inget som det var tänkt.
Även om vår fårklippare gjorde allt grovjobbet så var man ändå ganska sliten på kvällen efter en lång dag på fötterna.
Nu ska alla tackor bara äta upp sig och vila så att de klarar ta hand om sina lamm.
Hoppas, hoppas allt kommer att gå bra.
Det är alltid lite nervöst innan lamningen har kommit igång på allvar.
Nu gäller det samma för mig , ja i alla fall vila, äta upp mig behöver jag absolut inte;)
Långa dagar och vakande nätter väntar mig i april!

All ull som nu försvann från tackornas kroppar kommer jag att spara lite för att senare lägga ut i gångarna mellan de nya bäddarna i trädgårdslandet.
Tänkte att de kunde hålla bort ogräset där och sedan blir det fluffigt och mjukt att gå på .

Längtar till det blir dags att ta tag i trädgårdslandet !

                                                                    // Annie




Kommentarer

Populära inlägg