Ordning och reda eller oreda ?!

Kaos på köksbordet är vad det är nu.
I dag fick jag ett paket som jag beställt från Lindblomsfröer med pluggbrätten och diverse uppbindnings mojänger till tomaterna som ska växa i växthuset. Trästickor till att märka ut sorter med när jag sätter fröer. Ett absolut måste, för förra året lyckades jag till en början med kartong lappar men de trillade bort och förmultnade så när jag väl skulle plantera ut allt i växthuset hade jag ingen koll på vilken tomat som var vilken . Men det blev så klart en överraskning lite senare på sommaren ;)
Nu ska jag försöka göra allt för att skapa lite ordning i mitt odlande .
Men det är just det, i mitt huvud för tillfället är där allt annat än ordning och inte på köksbordet för den delen heller. Det är ju det där med att veta när och hur man ska så alla fröer ?! Just nu försöker jag skapa någon sorts ordning i kaoset. Och tack Anette på Boäng för hon har gjort en så kalender och lagt ut på sin fina blogg. Den är en bra hjälp för mig att komma ur detta snurr som för tillfället infinner sig i mitt huvud.
Var jag sedan ska placera alla dessa brätten med fröer har jag ingen aning om, känns som om ett par lysrör skulle behöva inhandlas snarast om inte alla fönster karmar i hela huset ska bli fullproppade med krukor . Och jag anar att det ändå är för lite ljus för de stackars fröerna.

Då jag inte heller har klart för mig var alla bäddar i trädgårdslandet ska vara ( ett vår projekt) så känns allt, mer förvirrat.
Jag har en förhoppning om att, bara jag kommer i gång så kommer allt att ordna sig . Tids nog kommer där dyka upp ätbara saker ur jorden även om jag gör lite missar här och där. Vår dröm är ju att kunna producera det mesta vi äter här på gården .
Jag har i alla fall laddat upp med fröer av allt vi kan tänkas äta och tycker om.
Många tips finns också att hämta hos Sara på skillnadens trädgård , hon lyckas med bedriften att odla alla sina grönsaker deras familj behöver till största delen av året. Även det en fin blogg att fina inspiration från!

Nu plockar jag in såjorden så den får töa och så kör jag i gång i morgon.
Here we go !

                                                                        // Annie




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg