Regndansen



Nu kom det äntligen , regnet.
Ja , jag vet , Konstiga människa som önskar regn mitt i sommaren.
Men ja , jag önskar regn och massor av det, för det är så torrt i markerna.
Gräset behöver det, grönsakerna behöver det och jag behöver det.
Värmen har tagit ut sin rätt !


Himmeln brakade loss med blixtrar och dunder och regnet bara öste ner.
Tyvärr blev det bara en åskskur. Den bara precis vätte markytan , under var det fortfarande snustorrt.


Innergården blev översvämmad av allt regnvatten som bara öste ner, hängrännorna hann inte föra undan allt vatten från taken . Det stod vatten kaskader från alla taken ut över gården.
Härliga, vackra regn väder :-)
Jag skulle kanske passat på att dansa en liten regndans så att de regnar lite mera.
Som bonde har man blivit tokigt mer intresserad och beroende av hur vädret är.
Vallen ska växa, de huggna gräset ska torka, djuren behöver skugga och så vill man själv jobba i lagom varmt väder och i bland slappa och bada i de soliga vädret. Alltid är det något !


                                                                                // Annie

Kommentarer

Populära inlägg