Gurkor i kubik !

Nu börjar där hända lite i växthuset!
Det har börjat växa som bara den, vi skördar massor av gurkor varje dag .
Det var slanggurkan som var först ut med att bli färdig men nu börjar mini gurkorna och vår vita sallads gurka och växa till sig.
Pickelsgurkorna som växer i växthuset är inte långt efter men det är därimot pickelsgurkorna som jag planterade ut i trädgårdslandet. De har tyckt att det har varit alldeles för kallt.
Vi äter gurkor morgon, middag och kväll och än så länge klagar inte småfolket även om vi börjar tycka att skivad slanggurka börjar bli tråkigt.
Dags att göra lite inläggningar och piffa till gurk rätterna lite. Att värma till lite slanggurka med chili och olja i en gryta är faktiskt riktigt gott, får nog bli något sådant till lördagsmiddagen i morgon.


 I växthuset har vi tre olika sorters slanggurka , Sonja ,Tanja  och Xin tai tror jag de heter,sortnamn är inte min starka sida .
 Jag  tappade bort vilken som var vilken när jag planterade ut dem.
Jag lyckades med bedriften att skriva med tuschpenna på krukorna och sedan vattna bort texten .
Inte det mest briljanta jag gjort ;-)
Men vad spelar namn för roll så länge innehållet är gott !


                                                         Mini gurka kort och gott !


I väntan på att tomaterna ska mogna och öppningen av vår gårdsbutik ska gå av stapeln så öppnade vi vår vägbutik så länge . Här finns nu HÄRodlade gurkor att köpa för den som vill.
Alla våra grönsaker odlas utan bekämpningsmedel och konstgödning och det allra mesta kommer från ekologiska fröer odlade i ekologisk jord.

Snart , snart öppnar vi gårdsbutiken där vi kommer att sälja överskottet av vad vi producerar här på gården. Längtar !

 Och ni är så välkomna , håll utkik på bloggen , Instagram eller Facebook

                                                                               //Annie


Kommentarer

Populära inlägg