Välkommen vinterland

Nu kan vintern få komma, nu är djuren trygga och varma och har tillgång till sina stall . Alla maskiner har kommit in i logen och är under tak så att de ska klara vinter lite bättre.
Och vi det två benta folket har värme och ljus i vårt hus.
Mina snälla föräldrar hjälpte oss med att göra plats i logen för alla maskiner. Det är konstigt att alla utrymmen som man har så fort fylls på med grejor så det slutar alltid med att man får flytta undan massa grejor för att å plats med det andra man tänkt få in just där och så fortsätter det . Man flyttar grejorna runt , runt i byggnaderna . Antagligen har man alldeles för mycket grejor eller alldeles för lite plats .
Här på gården lutar det nog mot det första!
Själv är jag stört förkyld och det verkar inte ge sig heller så jag har  inte varit så bidragande i dagens projekt.
Mitt projekt verkar har varit att fylla soptunnan till gränsen med snorpapper i stället;-) Fy vad jag är dålig på att vara sjuk.
Det bara kryper i kroppen och jag har ingen ro för att bara vila .
Men jag ska inte gnälla , det är ju bara en förkylning !

Men nu kan vinter få komma ,vi känner oss redo !
En vit jul vore härligt !

Fast jag längtar redan lite till våren ;-)

                                                                           // Annie

Kommentarer

Populära inlägg