Rödfärg ,massor av rödfärg!

Varför är det alltid så där att när man ska påbörja ett projekt så måste man först fixa något annat för att ens kunna komma i gång!? Så där känns det just nu här !
För att vi skulle kunna sätta upp något typ liknande ett växthus här på gården igen ( för utan växthus funkar ju inte ;-) ) så var det bara att ta fram snickarbältet och målarpenseln först. Vi planerade att kunna sätta upp någon sorts växthusstomme längs den ena gaveln av stallet i söderläge men då var vi ju så klart tvungna att fixa till stallets gavel som var rejält sliten och medtagen från väder och vind och utan kärlek i många,många år. Så röd slamfärg införskaffades i massor ,en stor brädhög blev hemlevererad från brädgården och en färgspruta blev lånad ( tack Gunnar )och en jätte lift blev inhyrd. Nu var det bara att ge sig på väggen . Vi bytade ut gamla trasiga brädor och ribb , satte dit några extra vindskivor och gav oss sedan hän med färgsprutan. Rödfärg och färgspruta  och blåsig väderlek är ingen bra kombo, rödfärg på ställen där det inte det inte skulle vara rött. Men det är smällar man får så ut med , de som skulle vara rött blev rött förhållande snabbt så färgspruta på stora partier är att föredra .



 Sen var de där med liften , jag och höjder ! De blåste ,den gungade och ett stark obehag spred sig i min kropp . Hade inte mannen varit sjuk just den helgen då vi hyrt liften så hade jag inte satt min fot i liften, i alla fall inte på dessa höjder. But a woman gotta do what a woman gotta do ! Övervann rädslan gjorde jag inte men jag klarade jobbet . När sedan mannen blev frisk igen fick han göra finliret på de höga höjderna som att måla vindskivorna på plats .


Summa sumarum så blev stallgaveln jätte fin och nu kan vi äntligen fortsätta med det ursprungliga projektet växthus !


Fin utsikt fick man på hög höjd , undertecknad har tagit fotot !

// Annie
<a href="http://www.bloglovin.com/blog/11639473/?claim=w39jbgmy46q">Följ min blogg med Bloglovin</a>

Kommentarer

Populära inlägg